رفع توقیف اموال برای مهریه

رفع توقیف اموال برای مهریه چگونه است؟

بعد از توقیف اموال برای مهریه چه باید کرد؟

هنگامی که خانم اقدام به توقیف اموال برای مهریه می‌کند، آقا می‌تواند برای رفع توقیف اموال برای مهریه اقدام کند.

بستگی به نوع اموال توقیف شده و با کمک وکیل پایه یک دادگستری؛ امکان رفع توقیف خانه برای مهریه، رفع توقیف سهم الارث بابت مهریه، رفع توقیف سیم کارت برای مهریه، رفع توقیف مغازه برای مهریه و… وجود دارد.

رفع توقیف از طریق اجرای ثبت انجام می‌شود. اما به دلیل طولانی بودن و پیچیدگی‌های پرونده بهترین راه‌کار برای رفع توقیف اموال برای مهریه توسط زوجه، داشتن وکیل مهریه است.

وکلای دادسو بدون اینکه در هیچ مرحله‌ای حضور داشته باشید می‌توانند در سریع‌ترین زمان ممکن به جای شما برای جلوگیری از توقیف اموال برای مهریه و رفع توقیف اموال برای مهریه اقدام کنند.

برای داشتن وکیل مهریه دادسو، می‌توانید با کارشناسان حقوقی ما در ارتباط باشید.

بعد از توقیف اموال برای مهریه چه باید کرد؟

برای بسیاری از آقایان این سوال مطرح می‌شود که مرحله بعد از توقیف اموال چگونه است و رفع توقیف اموال برای مهریه چگونه است؟

برای رفع توقیف اموال، باید یک لاحیه مناسب به دادگاه یا اداره اجرای ثبت برای انصراف از توقیف اموال فرستاده شود. (بستگی دارد که توقیف از دادگاه یا اجرای ثبت انجام شده باشد.)

در صورتی که اموال جزو مستثنیات دین بوده باشند، رفع توقیف انجام می‌شود. اما اگر اموال توقیف شده مستثنیات دین نباشند مانند سیم کارت یا سهم الارث؛ مهریه از این اموال برداشته می‌شود.

اگر مهریه همچنان باقی مانده باشد آقا باید برای اعسار و قسطی شدن مهریه درخواست دهد.

پیشنهاد ما این است که برای این منظور حتما با وکیل متخصص مهریه مشورت کنید.

چه اموالی قابل توقیف برای مهریه هستند؟

  • طبق قانون اموالی که قابل توقیف هستند به شرح زیر است:
  • بازداشت وجه نقد شخص ثالث و حساب‌های بانکی
  • درخواست بازداشت خودرو
  • درخواست شناسایی اموال مدیون
  • درخواست کسر از حقوق
  • درخواست بازداشت سهم الارث از ملک
  • درخواست بازداشت ملک
  • درخواست بازداشت تلفن
  • درخواست بازداشت سهام
  • درخواست بازداشت سهام خاص
  • درخواست بازداشت سرقفلی ملک
  • درخواست بازداشت دیه

وکیل رفع توقیف اموال برای مهریه

در صورتی که اقا اعتراضی نسبت به موضوع توقیف اموال داشت باید به اداره اجرای ثبت یا دادگاه مراجعه و برای رفع توقیف اموال برای مهریه اقدام کند.

اگر برای این کار وکیل داشته باشید امکان این که در زمان کوتاه‌تری رفع توقیف انجام شود و اموال بیش‌تری از توقیف دربیاید بیش‌تر است.

وکیل مهریه دادسو با اطلاع دقیق از قوانین راههای جلوگیری از مزایده ملک برای مهریه را می‌داند و در سریع‌ترین زمان ممکن رفع توقیف اموال برای مهریه را انجام می‌دهد.

برای اطلاعات بیش‌تر با کارشناسان حقوقی ما در ارتباط باشید.

رفع توقیف خانه برای مهریه

این قسمت را همراه با مثال توضیح می‌دهیم که قابل فهم تر باشد ولی به صورت کلی بدانید اگر آقا فقط یک منزل داشته باشد با متراژ و ارزش پایین داشته باشد و خودشان در خانه سکونت داشته باشند، مستثنیات دین محسوب شده و قابل توقیف نیست.

در صورتی که آقا فقط یک منزل به متراژ 100 متر در شهری داشته باشد و ارزش آن به اندازه پنج میلیارد باشد و ارزش مهریه خانم هفت میلیارد باشد، خانم می‌تواند برای توقیف خانه برای مهریه اقدام کند ولی فقط به اندازه یک و یا دو دنگ از خانه قابل توقیف است.

در صورتی که آقا دو خانه داشته باشد خانم می‌تواند هر دو خانه را توقیف کند و بعد آقا باید اعلام کند که کدام منزل توقیف بماند و کدام را مستثنیات دین در نظر بگیرند.

رفع توقیف مغازه برای مهریه

بعد از توقیف مغازه برای مهریه در صورتی که ملک جواز کسب داشته باشد و آقا بتواند ثابت کند که درآمدش از مغازه است و خودش در مغازه کار می‌کند؛ می‌توان برای رفع توقیف مغازه اقدام کرد.

البته در نظر داشته باشید رفع توقیف مغازه برای مهریه کاری بسیار دشوار است و اگر وکیل نداشته باشید احتمالاً به سرانجام نرسد.

در صورتی که به وکیل پایه یک دادگستری برای رفع توقیف اموال نیاز دارید با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

رفع توقیف سهم الارث بابت مهریه

امکان رفع توقیف دیه برای مهریه و سهم الارث وجود ندارد و در هر زمانی خانم به عنوان طلبکار می‌تواند این دو مورد را توقیف کند. در این مورد باید بدانید که حتی اگر سهم الارث به نام آقا نخورده باشد و در مرحله انحصار وراثت هم باز امکان توقیف آن وجود دارد.

رفع توقیف سیم کارت برای مهریه

برای رفع توقیف خط موبایل اگر آقا بتواند ثابت کند که کار ایشان نیاز به این خط تلفن دارد می‌تواند آن را از توقیف در بیاورد. برای این کار باید آقا بیزینسی داشته باشد و یا مغازه داری باشد که مشتریانش شماره ایشان را دارند و از طریق این شماره با آقا ارتباط می‌گیرند و اگر این شماره توقیف شود کار و کاسبی آقا منحل می‌شود.

نمونه درخواست رفع توقیف اموال برای مهریه

رفع توقیف دیه بابت مهریه

تقریباً می‌توان گفت رفع توفیف دیه برای مهریه امکان‌پذیر نیست و خانم می‌تواند این مورد را توقیف کند.

رفع توقیف ماشین برای مهریه

به صورت کلی بهتر است در نظر داشته باشید که هر اموالی که آقا بتواند ثابت کند که در صورت توقیف آن دچار عسر حرج می‌شود مشتثنیات دین محسوب شده و قابل توقیف نمی‌باشد.

برای مثال در نظر بگیرید که اقا خودرویی دارد و با آن در تاکسی‌های اینترنتی کار می‌کند و از آن طریق کسب در آمد دارد یا آقا ماشین باری دارد و آن ماشین برای کسب در آمد ایشان باشد، با ثابت کردن این موضوع خانم نمی‌تواند ماشین را توقیف کند.

ولی اگر آقا خودروی مدل بالایی داشته باشد یا خودرویی که وسیله کسب در آمد ایشان نباشد قابل توقیف کردن است.

رفع توقیف زمین و باغ

در مورد این موضوع بهتر است تماسی با کارشناسان حقوقی ما داشته باشید تا به صورت جزئی تر مورد پرونده شما بررسی شود. ولی بهتر است بدانیید که اگر زمین، باغ، ویلا و … داشته باشید در هر صورتی قابل توقیف است و آقا نمی‌تواند اقدامی برای رفع توقیف این اموال برای مهریه داشته باشد.

رفع توقیف حساب‌ های بانکی و سهام بورس

حساب‌های بانکی و سهام بورس و هر پول نقد دیگری که جز اموال آقا باشد بدون هیچ اعتراض و شکایت قابل توقیف هستند و اقا مجددا هیچ اقدامی برای رفع توقیف آن نمی‌تواند داشته باشد.

نوع حساب اهمیتی ندارد و از هر نوعی باشد قابل توقیف است و بعد از استعلام بانک مرکزی، به مدت دو یا سه ماه به حساب شخصی خانم واریز می‌شود.

رفع توقیف پول پیش خانه

در صورتی که خانم برای توقیف پول پیش خانه اقدام کند در 99 درصد مواقع با اعتراض آقا رفع توقیف می‌شود و اقا می‌تواند پول پیش خانه را داشته باشد. برای این کار باید به اداره اجرای ثبت مراجعه شود.

فقط بهتر است بدانید که هم توقیف اموال و هم رفع توقیف اموال برای مهریه کاری بسیار سخت و با دوندگی زیاد است پس بهتر است قبل از اقدام برای هر کاری حتما با یک کارشناس حقوقی و یا وکیل جلسه‌ای داشته باشید و نسبت به مراحل کار آگاه شوید.

رفع توقیف زمین و باغ

رفع توقیف مستثنیات دین در اداره ثبت

همان‌طور که گفتیم در صورتی که اموالی که توقیف شده هستند جزو مستثنیات دین باشند، آقا می‌تواند برای رفع توقیف اقدام کند.

چه اموالی را نمی توان برای مهریه توقیف کرد؟

در بحث توقیف اموال آقا برای مهریه، برخی از اموال و دارایی ها که مستندات دین محسوب می‌شوند را نمی توان توقیف کرد. مستندات دین نیز در حقیقت به معنی اموالی است که نمی توان آن‌ها را توقیف کرد زیرا در این صورت مرد به اعسار می‌افتد.

توقیف اموال برای مهریه شامل تمامی اموال می‌شود به جز مواردی که در ادامه به شما معرفی می‌کنیم. در ماده 24 قانون جدید مجکومیت‌های مالی مستندات دین شامل موارد زیر هستند:

  • منزل مسکونی که در حالت اعسار فرد قرار داشته باشد
  • وسایل مورد نیاز زندگی برای رفع نیاز خود و افراد تحت تکلف وی
  • کتاب ها و وسایل مربوط به تحصیلات، تحقیفات و ابزار علمی
  • آذوقه به مقدار مورد نیاز محکوم و افراد تحت تکلف وی
  • تلفن شخص
  • وسایل و ابزار کاری که برای امرار معاش فرد و افراد تحت تکلف وی به آن وسیله نیاز دارد

وکیل رفع توقیف اموال

همان‎طور که قبلا گفتیم، توقیف اموال برای مهریه کاری بسیار دشوار است و نیاز به کسی دارد که به قانون اساسی مشرف بوده و در این رابطه تجربه کافی داشته باشد.

رفع توقیف اموال برای مهریه نیز به همین صورت علاوه بر این که کار سخت و پیچیده‌ای است، به وکیل مهریه که شناخت کاملی از قوانین و مقررات داشته باشد، احتیاج دارد.

بنابراین توصیه می‌کنیم که در این موارد از وکیل حرفه‌ای کمک بگیرید تا مسیر راحت‌تری برای رفع توقیف اموال داشته باشید.

به این منظور شما می‌توانید با مشاوران و وکلای موسسه حقوقی دادسو در تماس باشید تا به طور کامل شما را راهنمایی کنند.

سوالات متداول

بعد از توقیف اموال برای مهریه چه باید کرد؟

در صورتی که اموال جزو مستثنیات دین باشند، آقا با اعتراض می‌تواند مال مذکور را از توقیف خارج کند. برای اطلاعات بیشتر با کارشناسان حقوقی دادسو تماس بگیرید تا به صورت کامل شما را راهنمایی کنند.

چه اموالی را نمی توان توقیف کرد؟

اموالی که جزو مستثنیات دین باشند و با توقیف آن‌ها مرد به اعسار بیوفتد را نمی‌توان توقیف کرد.

دادسو چیست؟

دادسو یک موسسه حقوقی است که تمامی مجوزهای لازم را از کانون وکلای دادگستری مرکز، قوه قضاییه و اداره ثبت اسناد اخذ کرده است. دادسو کلیه خدمات حقوقی، وکالتی و کنسولی را به ایرانیان داخل و خارج از کشور ارائه می‌کند.

چگونه می‌توانم با دادسو در ارتباط باشم؟

شما می‌توانید از طریق واتساپ، تلگرام و یا تماس با شماره ۰۲۱۹۱۰۷۹۱۰۳ با کارشناسان حقوقی دادسو در ارتباط باشید. همکاران ما با حوصله پاسخگوی شما هستند.

چگونه می توانم با وکلای دادسو جلسه داشته باشم؟

جلسات مشاوره وکلای دادسو به دو صورت حضوری و آنلاین برگزار می‌شود. برای برگزاری جلسه با وکلای دادسو با کارشناسان حقوقی دادسو در ارتباط باشید تا برای شما وقت ملاقات تنظیم کنند.

4/5 - (92 امتیاز)

برای اطلاع از آخرین اخبار دادسو را در تلگرام دنبال کنید

برای اطلاع از آخرین اخبار دادسو را در اینستاگرام دنبال کنید

مطالب پیشنهادی

تحریریه دادسو

این مقاله توسط تیم تحریریه دادسو گردآوری، تنظیم و تحریر شده است.
اعضای تحریریه در جهت افزایش آگاهی و اطلاعات کاربران سایت، همه روزه مقالات کاربردی در حوزه فعالیت‌های دادسو منتشر و بروز رسانی می نمایند. لازم به ذکر است که این مقالات هیچ وقت جای مشاوره با وکیل متخصص را نخواهد گرفت. در صورت تمایل برای مشاوره با وکیل با دادسو در ارتباط باشید.

68 پاسخ

  1. سلام، وقت بخیر
    ما از لحاظ قانونی پاسخ داده ایم، از نظر قانونی می توانند برای گرفتن مهریه از این طریق اقدام کنند.
    از نظر قانونی گرفتن این پول هیچ ایرادی ندارد.

  2. خونه رو توقیف کردم و همسرم هم منزل رو ترک کرده
    اللان می تونه ادعای اقامت تو این خونه رو‌یکنه درحالی که حکم برای نفقه و ترک منزل هم من دارم میگیرم

    1. سلام، وقت بخیر
      اگر همین خانه را داشته باشند فقط بله می توانند.

  3. ضمن عرض سلام و خسته نباشید خدمت شما
    سوالی داشتم در رابطه با توقیف تلفن همراه،همسر بنده ۴ سال پیش منزل رو تخلیه کردن و متواری شدن در هیچ کدام از دادگاهها هم شرکت نکردن و فقط وکیل ایشون لایحه ثبت کردن که اون هم از طریق دفاتر ثبت قضایی صورت گرفته،الان بنده سه ماه هست که طلاق گرفتم و مهریه رو هم از سال ۹۸ از طریق اداره ثبت پیگیر بودم اما همه چیز رو بنام دخترم کردن فقط یک خط موبایل ۹۱۲ رو نگه داشتن به فرض اینکه میتونن نگه دارن و قابل توقیف کردن نیست بنده امروز از طریق ثبت توقیف خطشونو اقدام کردم چون هم خط ایشون خط ۲ و هم خط رندی هست و البته ارزش بالایی داره و وکیل بنده گفتن میشه توقیف کرد چون لزومی ندارا وقتی ایشون بدهکار هست خط رند یا خط ۲ داشته باشن،میخواستم بدونم ایشون میتونن رفع توقیف کنن؟و سوال دومم در رابطه با روند اداره ثبت که الان که بهم گفتن منتظر باشم برای نامه مزایده چقدر اصولا زمان میبره حدودا؟

    1. سلام، وقت بخیر
      لطفا از وکیلتون سوال بفرمایید 🙂

    1. سلام، وقت بخیر
      خیر فقط اموال و دارایی های آقا توقیف می شود.

      1. سلام خانوم در خواست توقیف اموال از جمله باغی دارم که تنها دارایی من حساب میشه و توش زندگی میکنم
        اون باغ جزو عسارحساب میشه و اینکه الان که تو این مرحله هستیم و هنوز دادگاه نرفتیم میشه از نامم خارج کنم؟

        1. سلام، وقت بخیر
          یک خانه جزو مستثنیات دین محسوب می شود. باقی املاک و خانه ها و باغ هارو می تونن توقیف کنند.

  4. سلام وقت بخیر چند سال پیش سیم کارت من بخاطر مهریه توقیف شد ،دادگاه سیم کارت رو گذاشت برا فروش یکی از دوستام به خواست من سیم کارت رو خرید در حال حاضر من دسترسی به دوستم ندارم و سیم کارت من همچنان توقیف است الان من باید چیکار کنم .

    1. سلام، وقت بخیر
      از دوستتان باید بخواهید سیم کارت را 🙂

  5. سلام مغازه من به خاطر چک برگشتی توقیف شده خانومم میتونه مجدد برا مهریه توقیف کنه و اینکه خانومم بعد این ماجرا درخواست مهریه کرده

    1. سلام، وقت بخیر
      بله، خانم می توانند اقدام کنند.
      در صورتی که از توقیف اول مالی باقی بماند برای درخواست دوم توقیف می شود.

  6. سلام خسته نباشید بنده مهریه خود را به اجرا دراوردم ،شوهرم به غیر از دیه ی فوت برادرش اموالی دیگری نداشت .از طریق حکم اجرای احکام پول دیه برام واریز گردید ولی قبل از دادگاه قسط بندی اعسار که شوهرم درخواست کرده بود ،ایا مشکلی پیش نمیاد برای پولی که گرفتم

    1. سلام، وقت بخیر
      در صورتی که اعسار ایشون مورد تایید دادگاه باشد به شما مهریه تعلق خواهد گرفت اما به صورت قسطی!

  7. سلام ایا با بخشش پدر و مادر متوفی نسبت به سهمشان از دیه فردی که در تصادف فوت شده میتوان دیه را از بین برد تا به عنوان مهریه توقیفی پرداخت نشود؟

    1. سلام، وقت بخیر
      سوالتون گویا نیست لطفا با کارشناسان حقوقی دادسو تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کنند.

  8. سلام،سپاس از مطالبتون،سؤالی دارم،با توجه به بازداشت ملک بنده توسط همسرم،و با عنایت به اینکه ملک بنده در رهن بانک مسکن می باشد و میزان بدهی آن هم حدودا ۲۵۰میلیون تومان است،اولا بدلیل ارزش ملک بنده که نهایتا ۱.۶۰۰،۱.۷۰۰ می ارزه و میزان مهریه همسرم ۱۲۴سکه میباشد،امکان استفاده از لایحه رفع توقیف ملک بدلیل مستثنیات دین را دارم یا خیر.سپاسگذارم.🙏🏻💐

    1. سلام، وقت بخیر
      در صورتی که جزو مستثنیات دین شما محسوب شود، بله
      برای راهنمایی بیشتر لطفا با شماره تلفن ۰۲۱۹۱۰۷۹۱۰۳ تماس بگیرید، کارشناسان حقوقی دادسو پاسخگوی شما خواهند بود.

  9. سلام وقت بخیر
    همسر اول مهریه اجرا گذاشته و دو خانه توقیف شدن یکی من و دوتا بچه زندگی میکنم ودیگری جز ورثهکه یک دونگ خونه برای من میباشد که همسر دوم وبچه اش زندگی میکند آیا این دو خانه جزء مشتثنیات حساب میشود

    1. سلام؛ وقت بخیر
      سوال شما گویا نیست. برای بررسی بیشتر لطفا با کارشناسان حقوقی دادسو در ارتباط باشید.

  10. با سلام و ادب و احترام
    احتراما به استحضار حضرتعالی میرسانم که متاسفانه برادر بزرگم حدود دو سال پیش به قتل رسیده بعد از تحقیقات بازپرس همسر ایشان دستگیر و با حکم دادسرا به جرم معاونت در قتل عمد به مدت یکسال زندان بود البته قاتل اصلی را معرفی نمود
    ایشان الان حدود شش ماه است که از زندان با وثیقه ازاد شده و در دادگاه تجدید نظر پرونده در دست پیگیری است و هنوز حکمی صادر نشده
    متاسفانه پدرم شش ماه بعد از مرگ برادرم فوت کردنند . الان این زنه رفته از اداره ثبت درخواست مهریه کرده و اداره ثبت هم حساب یارانه و حقوق ماهانه من و دو برادر دیگرم را مسدود کرده الان نزدیک به دوازده روز میباشد .
    جسارتا از انجایی که در قانون امده اگر فرزندی زودتر از پدر به رحمت خدا برود از ارث چیزی ندارد . لذا با توجه به این مطلب از شما درخواست دارم اینجانب را راهنمایی فرمایید با کمال تشکر

    1. سلام، وقت بخیر
      لطفا با کارشناسان حقوقی دادسو در ارتباط باشید تا شما را راهنمایی کنند.

  11. سلام و عرض ادب با اینکه میدونم تنها افرادی که بیشترین ضربه رو متحمل میشن بچه ها هستن ولی شرایط بعضی وقتها از دست در میره.اگه امکانش هست راهنماییی بفرمایید بنده چند ماهی با خانومم به مشکل خوردیم ایشان شکایت مبنی بر نفقه و مهریشونو به اجرا گذاشتن البته ۱۵ عددشو حالا ماشینمو که من با اون کسب درآمد میکنم توقیف کردن و دادگاهی ما برای ماه آیندس من الان میتونم برسم اعسار بدم چون واقعا واسه مخرج زندگی به مشکل خوردم.ممنون و سپاسگذارم

  12. سلام .آیا بعد از پرداخت کردن تمام مهریه می شه که اموال توقیف شده رو آزاد کرد ؟

  13. سلام وقت بخیر
    بنده از همسرم توافقی جدا شدم و در حال پرداخت مهریه خانمم هستم
    الان مبلغی پول قرض الحسنه دست پدر خانمم دارم که برای وصول اون دادخواست دادم و قراره با این پول برای خودم و پسرم خونه ای اجاره کنم (چون غیر از پولی برام نمونده)
    آیا همسرم میتونه این پول رو توقیف کنه و اینکه آیا میتونم دادگاه رو متقاعد کنم که این پول رو برا پول پیش اجاره خونه می خوام؟؟
    ممنونم

    1. سلام، وقت بخیر.
      خیر اگر مهریه اقساط شده امکان توقیف وجود ندارد. اگر هم نشده باشد و آن پول تنها دارایی شما باشد جزو مستثنیات دین بوده و توقیف نمی شود.

  14. سلام
    ایا اموال مستثنی از دین مانند خانه را میتوانم بفروشم.همسرم تقاضای طلاق کرده است

    1. سلام، وقت بخیر.
      بله مشکلی ندارد. تا زمانی که دادگاه حکم قطعی صادر نکرده باشد، میتوانید این کار را انجام دهید.

    2. سلام بنده رفتم برای توقیف مهریه ام اما فقط باغ و آبی که نصفش از من بوده توقیف شد و نصف دیگش بخاطر سکه هام اما خانه که نصفش مال منه توقیف نشده چرا؟

      1. سلام، وقت بخیر
        اگر خانه مستثنیات دین باشد توقیف نمی شود.

  15. سلام بنده اموالم برایه طلب مهریه توقیف شده و ماشینمم تو اژانس مسافرتی کار میکنم حتی درخواست رفع توقیف هم دادم باز هم فایده نداشت هنوز هم توقیفه حساب های بانکی هم توقیف شده چجوری میتونم باز هم برای ماشین و حساب بانکی هام درخواست رفع توقیفی بدم

    1. سلام، وقت بخیر.
      تا زمانی که درخواست اعسار شما ثابت بشود و مهریه برای شما اقساط بشود راهی وجود ندارد.

  16. سلام جناب خسته نباشید ، ببخشید من حقوقی که از کارخونه میگیرم همسرم میتونه توقیف کنه؟ و آیا راهی برای رفع توقیف اموال مهریه وجود داره؟

    1. سلام، وقت بخیر
      حقوق آقا، بین یک سوم تا یک چهارم بابت مهریه قابلیت توقیف دارد.

  17. خیلی ممنون از شما ، من با همکاری با شرکت دادسو تونستم رفع توقیف اموال مهریه کنم ، و از تیم بسیار خوبتون ممنونم

    1. سلام، وقت بخیر
      آقای قاسمی از رضایتی که دارید، خوشحالیم.

  18. سلام روز بخیر ، برای رفع توقیف خانه برای مهریه باید چیکار کنیم و کجا نامه ارسال کنیم؟

    1. سلام، وقت بخیر.
      بستگی به این مسئله دارد، که خانم از چه طریقی برای توقیف اموال اقدام کرده باشند. اکثریت درخواست های توقیف اموال از طریق اداره اجرای ثبت انجام می شود.

  19. سلام وقت خوش ،
    من اگه بخوام اموال شوهرم رو توقیف کنم باید از دفتر خانه اقدام کنیم یا دادگاه درخواست بدیم؟

    1. سلام، وقت بخیر.
      برای توقیف اموال بابت مهریه، ابتدا باید به دفترخانه که عقد کرده اید مراجعه کنید و سپس به اداره اجرای ثبت مراجعه نمایید.

  20. خواستم تشکر کنم بابت اطلاعاتی که به صورت رایگان درباره رفع توقیف اموال برای مهریه گذاشتین

  21. سلام من از آن جایی که فقط یک وانت دارم و کسب درآمدم از این طریق هست آیا میتونم اقدام به رفع توقیف اموال کنم؟

    1. سلام و وقت بخیر.
      با توجه به اینکه وسیله کار شما محسوب می شود و منبع درآمد شماست، امکان رفع توقیف برای شما وجود دارد.

  22. سلام من میخواستم با شوهرم طلاق بگیرم ، چونکه بیشتر اوقات خارج از کشور هست و اصلا بهم اهمیت نمیده، ولی تمام اموالش تو ایران به نام ایران فقط ملک خارجیش به نام خودش هست ، من چطور میتونم اقدام کنم که بتونم مهریه رو بگیرم و اموالش رو توقیف کنم؟

    1. سلام، وقت بخیر.
      متاسفانه سوالتون گویا نبود. در صورتی که اموال داخل ایران به نام خودشون باشه، شما می توانید اموال ایشان را بابت مهریه توقیف نمایید. برای اطلاعات بیتش را ز طریق واتساپ با ما در ارتباط باشید

  23. سلام لطفا اگر میتونید راهنمایی کنید درباره رفع توقیف اموال مهریه منو.
    خانم کاری کرده که حساب های بانکی من بلوکه شده و اطلا نمیتونم ازشون استفاده کنم ، آیا راهی هست برای رفع؟

    1. سلام، وقت بخیر.
      در مواقعی امکان رفع توقیف حساب بانکی بابت مهریه وجود دارد که باید توسط وکیل متخصص بررسی شود. در صورت تمایل با کارشناسان دادسو در ارتباط باشید

    2. با سلام حساب یارانه ات بلوکه نشده مبلغ کمی داخلش بلوکه می‌کنند برواستفاده کن

  24. سلام خسته نباشید آیا امکان رفع توقیف سهم الارث و دیه برای مهریه وجود داره یا خیر

    1. سلام، وقت بخیر.
      امکان رفع توقیف سهم الارث و دیه برای مهریه در شرایط خاصی وجود دارد که پرونده باید توسط وکیل بررسی بشود

      1. سلام مهریه ام ۱۱۴سکه بهار آزادی است ولی شوهرم نه شغلی دارد نه ماشین ونه ملک وفقط یک خونه کوچک دارد که زندگی میکند پس من چطوری باید مهریه ام را بگیرم؟

  25. سلام ببخشید خانمم برای مهریه، ماشین رو توقیف کرده چطوری میتونم رفع توقیف اموال برای مهریه اقدام کنم

    1. سلام، وقت بخیر
      در صورتی که سندی دارید،دال بر اینکه خودرو وسیله کار و امرار معاش شماست، می توایند با بدت رفع توقیف اموال برای مهریه اقدام نمایید.

    2. سلام داداش منم مثل شما ماشینم توقیف شده هیچ راهی نداره بیخالش

  26. باسلام بنده تصادف میکنم واز ناحیه مچ پا اسیب شدید که هنوز احتمال قطع شدن از مچ پا هست برای دریافت هزینه ها ازبیمه مقصر رفتم پولی رابگیرم دیدم نامه توقیف مهریه روی پرونده بیمه گذاشتند حالا برای درمان پام احتیاج به این پول را دارم چه باید کرد تمام مدارک پزشکی هم هست که اگر عمل نکنم از مچ قطع وسیاه میشه پام

    1. سلام، وقت بخیر.
      پرونده شما باید بررسی بشود در قالب کامنت قابل پاسخگویی نیست دوست عزیز. با کارشناسان ما تماس بگیرید.

    2. سلام من ۴ ماه خونه خریدم خانومم توقیف کرده به خاطر مهریه من از ثبت اسناد اقدام کردم که مستنیات دین هست آیا کار دیگه ای باید کنم یا کافیه و جهیزیه رو برده ولی همچنان تو خونه با هم زندگی میکنیم

      1. سلام، وقت بخیر
        نه احتیاجی نیست کار دیگه ای انجام دهید.

      1. سلام ،ایا امکان داره مازاد ارزش مهریه مثال ۱۴تاسکه سندخونه وحساب بانکی راتوقیف کرداین قانونیه؟ سپاس

        1. سلام، وقت بخیر
          امکان توقیف سند وجود دارد اما به اندازه ارزش مهریه قابل برداشت از اون دارایی است.

    1. من یه خودروی پراید مدل ۸۸ دارم که در اسنپ و تپسی هم کار میکردم باهاش الان جلوگیری از نقل و انتقال خورده چطور میتونم از پاکینگ راهنمایی رانندگی در بیارم ماشین رو؟

      1. سلام، وقت بخیر
        در این زمینه مشاوره ای نداریم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *